Stisknutím "Enter" přejdete na obsah
Zdroj: Adobe Stock (licence zakoupena)

Smažené polotovary. Achillova pata českých turistických cílů

Ačkoliv turistů je prý dostatek, provozovatelé kempů a stánků s občerstvením si stále stěžují na bídnou sezonu. Mnozí tvrdí, že důvodem je šetření ze strany návštěvníků.

Letos jsme s rodinou oželeli dovolenou v zahraničí a rozhodli se prozkoumat české luhy a háje. Nezvolili jsme dlouhé pobyty v kempech, ale spíše celodenní výlety, navržené tak, aby uspokojily potřeby všech členů rodiny.

Musím se přiznat, že jsme z pohodlnosti nevozili žádné zásoby řízků nebo obložených housek. Jak by také po celodenním tahání v autě chutnaly? Místo toho si rádi pochutnáváme na místní nabídce.

Během našich výletů jsem si všiml, že turistů je opravdu mnoho z různých věkových skupin a národností. Rodiny s dětmi, senioři, Američani, Japonci. V tomto ohledu si myslím, že si jako turistická destinace vedeme velmi dobře.

Ovšem hlavním problémem, který se prolíná mnoha atraktivními místy, jako jsou zoologické zahrady nebo aquaparky, je typ stravování. Většina nabídky se skládá z mražených polotovarů smažených v přepáleném oleji. Výběr je prakticky stejný, ať jste kdekoli. Smažák v housce, bramboráčky, hranolky, nugetky a další tukem nasáklé „lahůdky“. Ten charakteristický zápach přepáleného oleje je cítit skoro všude.

Nedávno jsme navštívili zoologickou zahradu na západě Čech. Ačkoliv tam bylo pět stánků s občerstvením, nabídka byla jako přes kopírák. Když však děti mají hlad, často nemáte na výběr a musíte ustoupit kompromisu. Pro mě byl takovým kompromisem langoš, ve který jsem marně doufal, že aspoň ten bude domácí.

Zajímalo by vás, jak reagují zahraniční turisté na naši „gastronomii“? Pozoroval jsem několik z nich a musím říct, že mně bylo tak trochu stydno. Jako by česká kuchyně neměla co nabídnout.

Samozřejmě, nečekám prvotřídní gastronomii všude, ale i základní pokrmy můžou být přece kvalitní a chutné. Proč nepřidat do nabídky svěží saláty nebo nakrájené ovoce?

Myslím, že mnoho provozovatelů jednoduše nemá vůli tuto situaci změnit. Proč by také měli, když peníze i přesto všechno stejně plynou? Nicméně je třeba si uvědomit, že i my, zákazníci, přispíváme k tomuto stavu tím, že jsme stále ochotni utrácet své peníze za podobný typ stravování.

Klobouk dolů před těmi provozovateli, kteří nabízejí něco jiného a kvalitního. Někde se dá narazit na pojízdný food truck s dobrými hamburgery nebo tradiční český gulášek. Bohužel takových míst je stále pramálo. Stojí to totiž mnohem více úsilí. A toto úsilí je v mnoha případech upozaděno pohodlím a rychlým ziskem.

Musím se ptát, zda si i samotní pronajímatelé uvědomují důležitost kvalitního občerstvení pro celkový zážitek návštěvníků. Můžete mít sebelepší tobogány, luxusní pavilon šelem, ale i kvalitní jídlo může být tím hlavním důvodem, proč se návštěvník vrátí právě k vám, nebo raději zamíří jinam, kde se mu dostane kvalitnějších služeb.

Zdroj: iDnes.cz, ČT24.cz

Buďte první! Přidejte komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mission News Theme od Compete Themes.