Ministr dopravy oznámil zdražení dálničních známek pro osobní auta údajně kvůli inflaci a rozšíření dálniční sítě. Jenže tento krok neřeší hlavní problém, přetíženou dálniční síť kamionovou dopravou.
Komentář – Tak se to zase povedlo. Od ledna 2025 si všichni řidiči osobních aut připlatí za tu úžasnou možnost kodrcat se po našich skvostně „udržovaných“ dálnicích. Ano, pan ministr dopravy Martin Kupka nám oznámil, že dálniční známka zdraží na 2 440 Kč. A co je tím hlavním důvodem? Údajně inflace a rozšíření stávající dálniční sítě! Zcela úpřímně nevím, zda se takovému odůvodnění smát, nebo brečet. Ale když o tom přemýšlím, tak se mi spíš chce rvát si vlasy, protože lepší výmluvu na zvednutí cen jsem už dlouho neslyšel.
Vážně inflace? Aha, takže když jedu po D1 a cítím, jak moje auto poskakuje přes výmoly, mám si to přeložit jako efekt inflace. Nebo když zastavím na přeplněném odpočívadle, kde kamiony parkují i v připojovacím pruhu, je to známka toho, jak nám rostou ceny? Děkuji pěkně, pane ministře, příště to prosím doplňte i o nějaký krásný diagram nebo graf, abych tomu lépe rozuměl. Protože upřímně řečeno, tady v realitě to vypadá spíš jako „zvedneme poplatky, protože můžeme.“
A ten argument o „rozšíření dálniční sítě“ je ještě lepší. Skoro jako by se vláda chystala hned zítra otevřít novou trasu z Prahy do Londýna.
Co je na tom všem ovšem to nejlepší je to, že samotné zdražení se týká jen osobních aut. Protože proč by se to mělo dotknout tranzitní dopravy? Vždyť těm by se na to konto mohlo nelíbit a ještě by mohly omezit svoji nadměrnou přepravu po našich dálnicích, které se postupně mění jen v jedno velké parkoviště. Inu, při jízdě po našich dálnicích v pracovní dny si užijete všeho dostatek, jen ne požadovaného komfortu a plynulé jízdy.
Vypadát to, že nic z toho panu Kupkovi nevadí. Řešit skutečný problém, totiž nadměrnou kamionovou dopravu, není zřejmě na pořadu dne. Představte si ten řev dopravních firem, kdyby jim někdo sáhl na mýtné! To se raději obrátí pozornost na řidiče osobnách aut. Je to mnohem jednodušší a zřejmě i méně bolestivé. Vždyť ten zbytek jsou jenom „normální“ řidiči, kteří si trochu zanadávají, ale nakonec stejně zaplatí.
A co se za to zvýšení dálniční známky změní? Vlastně nic. Dál se budeme vyhýbat výmolům, dál budeme kličkovat mezi kamiony a dál budeme ve večerních zprávách sledovat, jak vláda s velkou slávou otevírá pár kilometrů nové dálnice, které ve finále jen uleví jedné z přecpaných silnic, aby se přecpala zase jiná. Ale hlavně, že platíme rok od roku více.
Takže, pane Kupko, děkujeme za úpravu cen. Je skvělé, že v naší zemi umíte řešit problémy tam, kde nejsou. A že ty skutečné problémy jako je neúnosná tranzitní doprava, se nechávají třeba někdy na příště. Protože proč dělat něco skutečně užitečného, když se to dá jednoduše zalepit vyššími poplatky?
Buďte první! Přidejte komentář